
Plně naložený Tiguan eHybrid, my dva a náš 2letý syn. Týden u Traunsee – Altmünster a okolí. V létě příjemných 20–28 °C, cesta tam kolem 21 °C, zpátky 16 °C. Jeli jsme svižně – na českých i rakouských dálnicích 130–135 km/h, na okreskách svižné tempo. Doma i v Rakousku jsme měli k dispozici 11 kW AC nabíječku (wallbox). Před delšími přesunyjsem nabíjel na 100 %, běžně jsem držel limit 80 % pro každodenní ježdění. Níže najdete reálná čísla. Celá cesta probíhala v jízdním režimu Komfort.
Celkem: 1 204 km
Spotřeba: 3,14 l/100 km + 9,55 kWh/100 km
Náklady: 2 129 Kč (1 224 Kč benzin + 905 Kč elektřina) → 1,77 Kč/km
Nabíjení u apartmánu: 0,25 €/kWh, celkem 17,2 €
→ Traunsee (476 km)
Vyjíždíme s 100 % baterií (11 kW doma → rychlé „dokrmení“ před cestou). Malý spí, klima drží příjemno, auto plné – kočár, odrážedlo, paddleboard, tašky, klasika.
Dálniční úseky jedeme 130–135 km/h, mimo ně plynule a svižně.
Přestávka v Českých Budějovicích – sjezd z dálnice na kraj města, hned u obchodního centra je DC 50 kW Futurego. Nabíjení 39 min, 19,6 kWh, 255 Kč. V mezičase svačina v Burger Kingu – „akortát to vyšlo“, žádné zbytečné čekání.
Po 293 km ukazuje palubka 6,4 kWh/100 km a 4,8 l/100 km, průměr 97 km/h. Baterie spadla na 6 %, dobíjíme do 100 %.
Dojezd do Traunsee celkem 476 km, 5:17 h, 90 km/h, dlouhodobě 4,3 l/100 km a 6,7 kWh/100 km, v cíli 35 % SoC.
Dny u jezera
Všechny lokální výlety (celkem 260 km) vyšly čistě na elektřinu – dohromady cca 48,3 kWh. Nabíjení u apartmánu za 0,25 €/kWh + 11 kW wallbox = většinu dnů pouze na 80 %, když měl být delší okruh, šli jsme na 100 %.
Krátké přesuny, vyhlídky, obchody, hřiště, další jezera, parky – EV režim.
Na okreskách svižně, ale plynule – rekuperace v kopcích kolem jezera krásně pomáhá.
Traunsee → Zpět domů (468 km)
Dálniční úseky opět 130–135 km/h, zbytek svižně.
Přestávka v Benešově – u Kauflandu u hlavní cesty stojí DC 50 kW Futurego; nabíjení 29 min, 17,6 kWh, 229 Kč, do 90 % SoC. My mezitím chlebíčky a croissant v lahůdkářství – opět perfektně bez nuceného čekání.
Po 275 km palubka hlásí 6,9 kWh/100 km a 3,6 l/100 km, průměr 83 km/h.
Dojezd domů: celkem 468 km, 5:19 h, 94 km/h, 3,7 l/100 km a 7,5 kWh/100 km, v cíli 5 % SoC.
Chladnější počasí (~16 °C) lehce zvedlo kWh; benzín naopak klesl – profil trasy a rekuperace udělají své.
Čísla přehledně
Trasy
Úsek | km | Čas | ⌀ rychl. | Palivo (l/100) | Elektřina (kWh/100) | Palivo (l) | Elektřina (kWh) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nový Hrádek → Altmünster | 476 | 5:17 | 90 | 4,30 | 6,70 | 20,47 | 31,89 |
Lokální výlety | 260 | — | — | 0,00 | — | 0,00 | ≈ 48,27 |
Altmünster → Nový Hrádek | 468 | 5:19 | 94 | 3,70 | 7,50 | 17,32 | 35,10 |
CELKEM | 1204 | — | — | 3,14 | 9,55 | 37,79 | 115 |
Náklady
Benzín: 37,79 l → 1 224 Kč
Elektřina: 115 kWh → 905 Kč
Součet: 2 129 Kč → 1,77 Kč/km (≈ 176,8 Kč/100 km)
Doporučené komentáře