Největší zmatek kolem PHEV bývá zbytečný: drtivou většinu času vystačíš s AC nabíjením přes Type 2 – doma, v práci i na veřejných stanicích. 230 V zásuvka je dobrý start nebo záloha a DC přes CCS využiješ jen u některých modelů a spíš výjimečně.
Základní přehled konektorů
Type 2 (Mennekes, AC): standard v EU pro domácí i veřejné AC nabíjení; to je „chléb každodenního“ PHEV provozu.
CCS (DC): rychlé nabíjení; část PHEV ho umí, ale přínos je omezený malou baterií. Vhodné spíš pro nouzové rychlé dobití.
230 V (Mode 2 „cihla“): pomalejší nabíjení ze zásuvky. Plus za dostupnost, mínus za rychlost.
Co vozit v kufru
Kabel Type 2 ↔ Type 2 (Mode 3) pro veřejné AC a některé wallboxy.
230 V kabel (Mode 2) jen tam, kde víš, že je zásuvka v dobrém stavu a okruh to zvládne.
Doporučení: délka 5–7 m, ať pohodlně dosáhneš.
Wallbox: kdy a proč
Nabíjíš pravidelně a chceš komfort (pevný kabel, plánování, statistiky).
Sdílíš nabíjení v domácnosti/firmě.
Potřebuješ stabilnější a bezpečnější řešení než běžná zásuvka.
Bezpečnost a údržba kabelů
Kabel nechej odlehčený (ne pod dveřmi, ne přes ostré hrany).
Udržuj krytky a konektory čisté a suché.
Při veřejném AC měj vlastní kabel, pokud není připojený u stojanu.
Shrnutí & doporučení
Na každý den Type 2, doma podle možností wallbox. 230 V ber jako doplněk. CCS u PHEV využiješ jen výjimečně – není to primární způsob nabíjení.
Doporučené komentáře
Zapojte se do konverzace
Můžete odeslat příspěvek nyní a zaregistrovat se později. Máte-li účet, přihlaste se nyní a přispívejte pod svým účtem.