Většina plug-in hybridů zvládne chlazení čistě z baterie, takže klima nevyžaduje start motoru. U vytápění záleží na konkrétním řešení – auta s elektrickým topením nebo tepelnou pumpou zvládnou hodně i bez benzínu; v silných mrazech se ale může motor krátce přidat, aby dodal rychlé teplo.
Jak omezit vliv na dojezd
předklimatizuj kabinu při připojení k síti (v horku i v zimě)
používej vyhřívaná sedadla/volant – zahřejí tě rychle a úsporně
v mrazu nastav přiměřenou teplotu (ne „HI“), sniž průvan
v létě stínuj auto (clona čelního skla, parkování ve stínu)
Proč někdy motor naskočí
silný mráz a požadavek rychlého vytopení
ochrana baterie a výkonové rezervy při vyšší zátěži
automatická strategie výrobce pro spolehlivost a komfort
Shrnutí & doporučení: komfort, ale s rozumem
Klimu ber jako „levnou“ na elektřinu, u topení využij předklimatizaci a vyhřívání. Motor v zimě občas naskočí – není to chyba, ale strategie pro komfort a životnost.
Doporučené komentáře
Zapojte se do konverzace
Můžete odeslat příspěvek nyní a zaregistrovat se později. Máte-li účet, přihlaste se nyní a přispívejte pod svým účtem.