
Vše zveřejněné uživatelem Divočák
-
Pomoc při parkování deaktivovaná
Po 8000 km Tiguanem ehybrid 2025 přestala fungovat pomoc při parkování. Nejdou ukládat parkování atd. Hláška Pomoc při parkování deaktivovaná. Sledujte okolí! Nejspíše je nefunkční nějaké parkovací čidlo, které to deaktivovalo. Uvidíme, jsem objednaný za týden na servis.
-
Dlouhodobá spotřeba – VW Tiguan eHybrid 2025
Září 2025Nejdelší jízda v měsíci — 302 km, 03:39 (⌀ 83 km/h), 4,30 l/100, 7,90 kWh/100; 12,99 l a 23,86 kWh Nejdelší EV-only jízda v měsíci — 82 km, ≈ 15,75 kWh Souhrn měsíceJízd: 43 | Km: 2 188,0 | Čas: 35,63 h | ⌀ 61,4 km/h Průměry: 2,42 l/100 | 12,81 kWh/100 Celkem: 52,98 l a 280,21 kWh EV-only: 854,0 km (39,0 %) Náklady (palivo + placené kWh) Palivo: 52,98 l × 32,4 = 1 716,55 Kč Placená elektřina: 677,57 Kč Celkem: 2 394,12 Kč → 1,09 Kč/km Kumulativně s vozem (dosud)Km: 8 340,0 | Čas: 144,68 h | ⌀ 57,6 km/h Průměry: 2,30 l/100 | 12,71 kWh/100 Palivo celkem: 191,74 l → 6 212,38 Kč Placená elektřina: 1 788,03 Kč Náklady celkem: 8 000,41 Kč → 0,96 Kč/km EV-only: 3 008,0 km (≈ 36,1 %)
-
Karlovy Vary s Tiguanem
Před odjezdem nabito na 100 % doma (0 Kč). Na trase jsme nabíjeli v Bochově – zhruba 20 km před Karlovými Vary – a ve Varech jsme si přidali krátké DC nabíjení u Lidlu během nákupu. Dlouhé úseky hybridem, po městě čistě na elektřinu. Pauzy jsme vždy propojili s WC/svačinou, takže žádné nucené čekání u stojanu. Shrnutí víkendu v číslechCelkem ujeto: 623 km Celková spotřeba: 26,10 l benzínu a 51,17 kWh elektřiny Zaplacená elektřina (veřejné DC): 33,37 kWh → 411,02 Kč Cena benzínu: 34,40 Kč/l → 897,84 Kč za 26,10 l Celkové náklady (benzín + veřejné DC): 1 308,86 Kč Cena za kilometr: ≈ 2,10 Kč/km Příjezd domů: ~2 % SoC
-
MG HS PHEV – Luxusní úsporné SUV z Číny v redakčním testu
- 42 zobrazení
- 3 zobrazení
Automobil Revue se svezla s druhou generací SUV MG HS v plug-in hybridní variantě. Čínská novinka překvapila kvalitním zpracováním, prostorností a vyspělým pohonným ústrojím. Díky velké baterii (21,4 kWh) dosáhlo MG v testu téměř 90 km čistě elektrického dojezdu při jarních teplotách. Benzinová spotřeba se během testu pohybovala kolem 6 l/100 km (systém chytře rekuperuje a udržuje nabití, aby spalovací motor příliš nezatěžoval). Plug-in hybrid o výkonu 272 k (0–100 km/h za 6,8 s) tak dokáže jezdit dynamicky a hospodárně zároveň a MG jej nabízí za cenu pod 1 mil. Kč ve vrcholné výbavě. -
MG HS PHEV – Luxusní úsporné SUV z Číny v redakčním testu
MG HS PHEV – Luxusní úsporné SUV z Číny v redakčním testu Automobil Revue se svezla s druhou generací SUV MG HS v plug-in hybridní variantě. Čínská novinka překvapila kvalitním zpracováním, prostorností a vyspělým pohonným ústrojím. Díky velké baterii (21,4 kWh) dosáhlo MG v testu téměř 90 km čistě elektrického dojezdu při jarních teplotách. Benzinová spotřeba se během testu pohybovala kolem 6 l/100 km (systém chytře rekuperuje a udržuje nabití, aby spalovací motor příliš nezatěžoval). Plug-in hybrid o výkonu 272 k (0–100 km/h za 6,8 s) tak dokáže jezdit dynamicky a hospodárně zároveň a MG jej nabízí za cenu pod 1 mil. Kč ve vrcholné výbavě. Informace o odkazu Odesílatel odkazu: Divočák Datum odeslání: 11.9.2025 Kategorie: Recenze a testy Zobrazit odkaz
-
Kia Sportage 1.6 T-GDI PHEV 4×4 – Spotřeba pod drobnohledem
- 33 zobrazení
- 1 zobrazení
FDrive.cz se zaměřil na reálnou spotřebu plug-in hybridní Kie Sportage. Při pravidelném nabíjení dosáhla kombinované spotřeby kolem 3,4 l benzínu + 14,5 kWh elektřiny na 100 km. S vybitou baterií jezdilo SUV v testu za ~6,7 l/100 km (kombinovaný okruh); při ustálených rychlostech palubní počítač ukázal např. ~9,8 l/100 km na dálnici. Ve městě s plným nabitím to bylo jen ~1,8 l/100 km (plus ~17,8 kWh). Test potvrdil, že Sportage PHEV patří k úspornějším plug-in hybridům a při častém dobíjení má velmi nízkou spotřebu paliva. -
Kia Sportage 1.6 T-GDI PHEV 4×4 – Spotřeba pod drobnohledem
Kia Sportage 1.6 T-GDI PHEV 4×4 – Spotřeba pod drobnohledem FDrive.cz se zaměřil na reálnou spotřebu plug-in hybridní Kie Sportage. Při pravidelném nabíjení dosáhla kombinované spotřeby kolem 3,4 l benzínu + 14,5 kWh elektřiny na 100 km. S vybitou baterií jezdilo SUV v testu za ~6,7 l/100 km (kombinovaný okruh); při ustálených rychlostech palubní počítač ukázal např. ~9,8 l/100 km na dálnici. Ve městě s plným nabitím to bylo jen ~1,8 l/100 km (plus ~17,8 kWh). Test potvrdil, že Sportage PHEV patří k úspornějším plug-in hybridům a při častém dobíjení má velmi nízkou spotřebu paliva. Informace o odkazu Odesílatel odkazu: Divočák Datum odeslání: 11.9.2025 Kategorie: Recenze a testy Zobrazit odkaz
-
Toyota C-HR GR Sport PHEV – Design vs. praktičnost v redakční recenzi
- 27 zobrazení
- 1 zobrazení
Portál řidiče otestoval plug-in hybridní Toyotu C-HR a zjistil, že odvážný design upřednostnil styl před praktičností, ale jízdně vůz potěšil. V testu autor na jedno nabití ujel ~50 km čistě na elektřinu (domácím nabíjením za ~68 Kč, tedy cca 1,36 Kč/km). S vybitou baterií fungovala C-HR jako běžný hybrid se spotřebou ~4,5 l/100 km v městském a okreskovém provozu (na dálnici ~6,4 l). Toyota prokázala, že při správném používání umí plug-in hybrid jezdit velmi úsporně a zároveň nabídnout celkový výkon 225 koní a pohon všech kol pro dlouhé trasy. -
Toyota C-HR GR Sport PHEV – Design vs. praktičnost v redakční recenzi
Toyota C-HR GR Sport PHEV – Design vs. praktičnost v redakční recenzi Portál řidiče otestoval plug-in hybridní Toyotu C-HR a zjistil, že odvážný design upřednostnil styl před praktičností, ale jízdně vůz potěšil. V testu autor na jedno nabití ujel ~50 km čistě na elektřinu (domácím nabíjením za ~68 Kč, tedy cca 1,36 Kč/km). S vybitou baterií fungovala C-HR jako běžný hybrid se spotřebou ~4,5 l/100 km v městském a okreskovém provozu (na dálnici ~6,4 l). Toyota prokázala, že při správném používání umí plug-in hybrid jezdit velmi úsporně a zároveň nabídnout celkový výkon 225 koní a pohon všech kol pro dlouhé trasy. Informace o odkazu Odesílatel odkazu: Divočák Datum odeslání: 11.9.2025 Kategorie: Recenze a testy Zobrazit odkaz
-
Cupra Terramar e-Hybrid – Test rodinného SUV s dramatickým designem
- 46 zobrazení
- 1 zobrazení
Novinky.cz otestovalo největší SUV značky Cupra v plug-in hybridní verzi Terramar. Výrazně stylové SUV nabízí rodině spoustu prostoru a v kombinaci s dobíjecím hybridním pohonem umí jezdit úsporně, pohodlně i dynamicky, byť za vyšší cenu. V zimních podmínkách se spotřeba Terramaru pohybovala kolem 4–5 l/100 km v hybridním režimu (k tomu 13–18 kWh/100 km elektřiny), což je na velké 4×4 SUV skvělý výsledek. -
Cupra Terramar e-Hybrid – Test rodinného SUV s dramatickým designem
Cupra Terramar e-Hybrid – Test rodinného SUV s dramatickým designem Novinky.cz otestovalo největší SUV značky Cupra v plug-in hybridní verzi Terramar. Výrazně stylové SUV nabízí rodině spoustu prostoru a v kombinaci s dobíjecím hybridním pohonem umí jezdit úsporně, pohodlně i dynamicky, byť za vyšší cenu. V zimních podmínkách se spotřeba Terramaru pohybovala kolem 4–5 l/100 km v hybridním režimu (k tomu 13–18 kWh/100 km elektřiny), což je na velké 4×4 SUV skvělý výsledek. Informace o odkazu Odesílatel odkazu: Divočák Datum odeslání: 11.9.2025 Kategorie: Recenze a testy Zobrazit odkaz
-
Do práce na elektřinu: reálný dojezd našeho Tiguanu eHybrid (42 km a 82 km tam i zpět)
Ráno 10–15 °C, odpoledne 20–25 °C. Jezdíme svižně, bez dálnice (okresky a obce), režim Komfort, v autě 21,5 °C. Nabíjíme výhradně doma z FVE — a to jen jednou denně večer, po celé cestě tam i zpět. Ráno tedy startujeme na ~80 % a celý den odjezdíme z jedné „večerní“ dávky. Trasy, které jezdímeJá → Česká Skalice: 21 km jedním směrem, 42 km tam i zpět. Manželka → Hradec Králové: 41 km jedním směrem, 82 km tam i zpět. Výškové profilyDo České Skalice: stoupání ~69 m, klesání ~346 m (zpáteční směr je zrcadlově opačný — více stoupání). Do Hradce Králové: stoupání ~126 m, klesání ~447 m (zpět naopak — více stoupání). Co říkají logy z posledních dní (jedním směrem)Z dat je hezky vidět rozdíl mezi chladnějším ránem a teplejším odpolednem. Uvádím průměrné hodnoty spotřeby a kolik to dělá kWh na danou trasu. 21 km ráno (≈ 12,6–14,4 kWh/100 km): cca 2,7–3,0 kWh na trasu (průměr ~2,8 kWh). 21 km odpoledne (≈ 24–26 kWh/100 km): cca 5,1–5,4 kWh na trasu (průměr ~5,3 kWh). 41 km ráno/dopoledne (≈ 12,9–13,2 kWh/100 km): cca 5,3 kWh na trasu. 41 km odpoledne (≈ 20,3 kWh/100 km): cca 8,3 kWh na trasu. Shrnutí dojezdu z ranního nabití 80 %Česká Skalice — 42 km (tam i zpět): spotřeba 8,1 kWh, průměr 19,3 kWh/100 km, zůstatek ≈ 39 % baterie; Hradec Králové — 82 km (tam i zpět): spotřeba 13,6 kWh, průměr 16,6 kWh/100 km, zůstatek ≈ 11 % baterie; Jednoduše řečeno42 km (Česká Skalice tam i zpět) je pro naše EV dojíždění „lehčí den“: i po odpolední části zůstává solidní rezerva. 82 km (Hradec tam i zpět) už baterii využije naplno, ale stále vychází čistě na elektřinu z jednoho večerního nabití na ~80 %. Díky tomu, že dobíjíme pouze doma z FVE a jen jednou denně večer, držíme provozní náklady nízko a logistika je jednoduchá. Zpáteční směr u obou tras má víc stoupání, což zvedá odběr — rekuperace sice pomáhá, ale převýšení se prostě „zaplatí“ kWh. ZávěrNaše „běžné dny“ 42 km (Česká Skalice) a 82 km (Hradec) vychází kompletně na elektřinu bez benzínu. Ráno s velkou rezervou, odpoledne citelnější spotřeba a více stoupání, ale stále to dává smysl i komfort.
-
Pneumatiky pro PHEV: EV-ready, celoroční, zimní?
Jaké pneumatiky vám nejlépe sedí (hluk, valivý odpor, výdrž, cena)? Sdílejte rozměry, modely a vliv na spotřebu/dojezd.
-
Kolik stojí 1 km s PHEV? Vaše reálné náklady
Spočítejte a sdílejte reálnou cenu za 1 km (elektřina + benzín). U PHEV hodně záleží na podílu EV/jízdy na benzín, ročním období, trase i tarifu za elektřinu. Jak počítat (jednoduše):Kč/km = (kWh/100km×cenaelektrˇinyKcˇ/kWh)+(l/100km×cenabenzıˊnuKcˇ/l)(kWh/100 km × cena elektřiny Kč/kWh) + (l/100 km × cena benzínu Kč/l)(kWh/100km×cenaelektrˇinyKcˇ/kWh)+(l/100km×cenabenzıˊnuKcˇ/l) ÷ 100 Do komentáře můžete uvést: Model a rok: Průměrná spotřeba: XX kWh/100 km a YY l/100 km Styl a trasa: město/mimo město/dálnice, klima/topení, zima vs. léto Podíl EV: odhad v %
-
Podmínky marketingové akce „Z 0 na 100“ (futurego / ČEZ)
ČEZ (služba futurego) nabízí časově omezenou slevu 2 Kč s DPH za kWh na vlastních ultrarychlých stanicích (konektor s max. výkonem ≥ 150 kW). Sleva se v období akce odečítá automaticky vybraným tarifům. Kdy platí: od 1. 10. 2024 do 31. 12. 2025. Koho se týká: zákazníků futurego s tarify Standard a Premium (ČEZ si může účast rozšířit i na další zákazníky). Nevztahuje se na zákazníky s individuální cenovou nabídkou. Účast je dobrovolná. Kde sleva platí: pouze u vlastních dobíjecích stanic futurego (nikoliv roaming) a pouze z konektorů s uvedeným max. výkonem ≥ 150 kW. Aktuální ceník a označení tarifů najdete na webu futurego. Jak se uplatní: není potřeba nic aktivovat – pokud splňuješ podmínky (tarif, místo a výkon), systém slevu odečte sám z aktuální ceny v ceníku pro daný tarif a výkon. Bohužel se akce netýká tarifu Basic (bez měsíčního paušálu), který nejspíše využívá většina řidičů plug-in hybridů.
-
Jakou službu na veřejné nabíjení v ČR používáte? (hlasujte a napište zkušenost)
Ahoj všichni, zajímá mě, jaké služby/aplikace používáte na veřejné nabíjení v Česku. Někdo jede přes roaming (Futurego, Powerpass, Shell Recharge, Plugsurfing…), jiný preferuje přímo aplikace provozovatelů (PRE, E.ON) a někdo veřejné nabíječky skoro nepotřebuje. 🗳️ Hlasujte v anketě – klidně zaškrtněte více možností, pokud střídáte různé služby. ✍️ Do komentáře připište: proč danou službu používáte (cena, dostupnost, spolehlivost, jednoduchost aplikace/karty), jaké tarify/roaming se vám nejvíc vyplatily, zkušenosti s rychlostí nabíjení a obsazeností, tipy na místa, kde se nabíjí „bez čekání“. Cílem je dát dohromady reálné zkušenosti PHEV/EV řidičů v ČR – ať máme přehled, co funguje v praxi ve městě i na dálnici. Díky za hlas a koment! 🚗⚡
-
Dlouhodobá spotřeba – VW Tiguan eHybrid 2025
Srpen 2025Nejdelší jízda v měsíci — 476 km, 05:15 (⌀ 90 km/h), 4,30 l/100, 6,70 kWh/100; 20,47 l a 31,89 kWh Nejdelší EV-only jízda v měsíci — 84 km, ≈ 15,04 kWh Souhrn měsíceJízd: 57 | Km: 3 356,0 | Čas: 55,43 h | ⌀ 60,5 km/h Průměry: 2,47 l/100 | 11,79 kWh/100 Celkem: 82,89 l a 395,70 kWh EV-only: 938,0 km (27,9 %) Placené nabíjení (mimo FVE) 19,630 kWh za 255,19 Kč (≈ 13,0 Kč/kWh) 17,665 kWh za 229,65 Kč (≈ 13,0 Kč/kWh) 24.–30. 8. Rakousko (apartmán, výlety): 17,2 € při 0,25 €/kWh → ≈ 68,8 kWh, ≈ 421,40 Kč (≈ 6,13 Kč/kWh; kurz 24,5 Kč/€) Náklady (palivo + placené kWh) Palivo: 82,89 l × 32,4 = 2 685,64 Kč Placená elektřina: 255,19 + 229,65 + 421,40 = 906,24 Kč Celkem: 3 591,88 Kč → 1,07 Kč/km Kumulativně s vozem (dosud)Km: 6 152,0 | Čas: 109,05 h | ⌀ 56,5 km/h Průměry: 2,26 l/100 | 12,68 kWh/100 Palivo celkem: 138,76 l → 4 495,82 Kč Placená elektřina: 1 110,46 Kč Náklady celkem: 5 606,28 Kč → 0,91 Kč/km EV-only: 2 154,0 km (≈ 35,0 %)
-
Dlouhodobá spotřeba – VW Tiguan eHybrid 2025
Červenec 2025Nejdelší jízda v měsíci — 292 km, 03:04 (⌀ 95 km/h), 4,60 l/100, 6,20 kWh/100; 13,43 l a 18,10 kWh Nejdelší EV-only jízda v měsíci — 43 km, ≈ 11,27 kWh Souhrn měsíceJízd: 37 | Km: 1 589,0 | Čas: 27,67 h | ⌀ 57,4 km/h Průměry: 2,24 l/100 | 13,12 kWh/100 Celkem: 35,59 l a 208,41 kWh EV-only: 657,0 km (41,3 %) Placené nabíjení (mimo FVE) bez placeného nabíjení Náklady (palivo + placené kWh) Palivo: 35,59 l × 32,4 = 1 153,12 Kč Celkem: 1 153,12 Kč → 0,73 Kč/km Kumulativně s vozem (dosud)Km: 2 796,0 | Čas: 53,62 h | ⌀ 52,1 km/h Průměry: 2,00 l/100 | 13,74 kWh/100 Palivo celkem: 55,87 l → 1 810,19 Kč Placená elektřina: 204,22 Kč Náklady celkem: 2 014,41 Kč → 0,72 Kč/km EV-only: 1 216,0 km (≈ 43,5 %)
-
Dlouhodobá spotřeba – VW Tiguan eHybrid 2025
Červen 2025Nejdelší jízda v měsíci — 123 km, 01:49 (⌀ 68 km/h), 4,10 l/100, 5,70 kWh/100; 5,04 l & 7,01 kWh Nejdelší EV-only den v měsíci — 62 km, ≈ 12,68 kWh Souhrn měsíceJízd: 38 | Km: 1 207,0 | Čas: 25,95 h | ⌀ 46,5 km/h Průměry: 1,68 l/100 | 14,56 kWh/100 Celkem: 20,28 l & 175,77 kWh EV-only: 559,0 km (46,3 %) Placené nabíjení (mimo FVE) 15,709 kWh za 204,22 Kč (≈ 13,0 Kč/kWh) Náklady (palivo + placené kWh) Palivo: 20,28 l × 32,4 = 657,07 Kč Placená elektřina: 204,22 Kč Celkem: 861,29 Kč → 0,71 Kč/km
-
Dlouhodobá spotřeba – VW Tiguan eHybrid 2025
Jak to zde veduKaždý měsíc zvýrazním nejdelší jízdu v měsíci a nejdelší EV-only den (součet všech čistě elektrických jízd v daný den; jednotlivé EV jízdy zkresluje reset čítače při cestě zpět). Přidám Souhrn měsíce – počet jízd, ujeté km, čas, vážené průměry (l/100, kWh/100), hodnoty celkem (l a kWh) a EV-only (km a %). Na konci příspěvku uvedu Kumulativně s vozem (dosud) – tedy stav od pořízení auta až do konce daného měsíce. MetodikaPrůměry počítám podle najetých kilometrů (ne „průměr průměrů“). EV-only = jízda s celkovým palivem ≤ 0,05 l. AktualizaceKaždý měsíc vložím nový příspěvek s měsíčním souhrnem.
-
Opel Astra Plug-in Hybrid (2025): víc výkonu a delší dojezd na elektřinu
- 39 zobrazení
- 1 zobrazení
Opel vylepšil Astru PHEV: systémový výkon stoupl z 180 na 196 kw díky silnějšímu elektromotoru (125 k) a větší baterii, takže čistě elektrický dojezd může dosáhnout až ~83 km WLTP. Nově je tu i elektrifikovaná 7st. dvouspojková převodovka, nižší spotřeba a vyšší komfort. Zdroj a detaily v článku TopSpeed.sk. -
Opel Astra Plug-in Hybrid (2025): víc výkonu a delší dojezd na elektřinu
Opel Astra Plug-in Hybrid (2025): víc výkonu a delší dojezd na elektřinuOpel vylepšil Astru PHEV: systémový výkon stoupl z 180 na 196 kw díky silnějšímu elektromotoru (125 k) a větší baterii, takže čistě elektrický dojezd může dosáhnout až ~83 km WLTP. Nově je tu i elektrifikovaná 7st. dvouspojková převodovka, nižší spotřeba a vyšší komfort. Zdroj a detaily v článku TopSpeed.sk. Informace o odkazu Odesílatel odkazu: Divočák Datum odeslání: 7.9.2025 Kategorie: Články a novinky Zobrazit odkaz
-
Rakousko 2025: Traunsee s Tiguanem eHybrid
Plně naložený Tiguan eHybrid, my dva a náš 2letý syn. Týden u Traunsee – Altmünster a okolí. V létě příjemných 20–28 °C, cesta tam kolem 21 °C, zpátky 16 °C. Jeli jsme svižně – na českých i rakouských dálnicích 130–135 km/h, na okreskách svižné tempo. Doma i v Rakousku jsme měli k dispozici 11 kW AC nabíječku (wallbox). Před delšími přesunyjsem nabíjel na 100 %, běžně jsem držel limit 80 % pro každodenní ježdění. Níže najdete reálná čísla. Celá cesta probíhala v jízdním režimu Komfort. Celkem: 1 204 km Spotřeba: 3,14 l/100 km + 9,55 kWh/100 km Náklady: 2 129 Kč (1 224 Kč benzin + 905 Kč elektřina) → 1,77 Kč/km Nabíjení u apartmánu: 0,25 €/kWh, celkem 17,2 € → Traunsee (476 km)Vyjíždíme s 100 % baterií (11 kW doma → rychlé „dokrmení“ před cestou). Malý spí, klima drží příjemno, auto plné – kočár, odrážedlo, paddleboard, tašky, klasika. Dálniční úseky jedeme 130–135 km/h, mimo ně plynule a svižně. Přestávka v Českých Budějovicích – sjezd z dálnice na kraj města, hned u obchodního centra je DC 50 kW Futurego. Nabíjení 39 min, 19,6 kWh, 255 Kč. V mezičase svačina v Burger Kingu – „akortát to vyšlo“, žádné zbytečné čekání. Po 293 km ukazuje palubka 6,4 kWh/100 km a 4,8 l/100 km, průměr 97 km/h. Baterie spadla na 6 %, dobíjíme do 100 %. Dojezd do Traunsee celkem 476 km, 5:17 h, 90 km/h, dlouhodobě 4,3 l/100 km a 6,7 kWh/100 km, v cíli 35 % SoC. Dny u jezeraVšechny lokální výlety (celkem 260 km) vyšly čistě na elektřinu – dohromady cca 48,3 kWh. Nabíjení u apartmánu za 0,25 €/kWh + 11 kW wallbox = většinu dnů pouze na 80 %, když měl být delší okruh, šli jsme na 100 %. Krátké přesuny, vyhlídky, obchody, hřiště, další jezera, parky – EV režim. Na okreskách svižně, ale plynule – rekuperace v kopcích kolem jezera krásně pomáhá. Traunsee → Zpět domů (468 km)Dálniční úseky opět 130–135 km/h, zbytek svižně. Přestávka v Benešově – u Kauflandu u hlavní cesty stojí DC 50 kW Futurego; nabíjení 29 min, 17,6 kWh, 229 Kč, do 90 % SoC. My mezitím chlebíčky a croissant v lahůdkářství – opět perfektně bez nuceného čekání. Po 275 km palubka hlásí 6,9 kWh/100 km a 3,6 l/100 km, průměr 83 km/h. Dojezd domů: celkem 468 km, 5:19 h, 94 km/h, 3,7 l/100 km a 7,5 kWh/100 km, v cíli 5 % SoC. Chladnější počasí (~16 °C) lehce zvedlo kWh; benzín naopak klesl – profil trasy a rekuperace udělají své. Čísla přehledněTrasyÚsek km Čas ⌀ rychl. Palivo (l/100) Elektřina (kWh/100) Palivo (l) Elektřina (kWh) Nový Hrádek → Altmünster 476 5:17 90 4,30 6,70 20,47 31,89 Lokální výlety 260 — — 0,00 — 0,00 ≈ 48,27 Altmünster → Nový Hrádek 468 5:19 94 3,70 7,50 17,32 35,10 CELKEM 1204 — — 3,14 9,55 37,79 115 NákladyBenzín: 37,79 l → 1 224 Kč Elektřina: 115 kWh → 905 Kč Součet: 2 129 Kč → 1,77 Kč/km (≈ 176,8 Kč/100 km)
-
Parkování zdarma pro elektromobily a plug-in hybridy se SPZ EL
Ahoj všem, shrnul jsem, jaké jsou aktuální možnosti parkování pro elektromobily a plug-in hybridy s EL SPZ ve větších českých městech: Praha – zdarma v modrých/fialových zónách do 31.12.2025; pak přechod na 50 % slevu pouze pro rezidenty. Ostrava – bezplatné stání na místech R a A od 1.6.2025. Liberec – bezplatné parkování v zónách s parkovacími automaty, modrá pouze s kartou a časovým omezením. České Budějovice – zvýhodněné ceny (sleva), nikoli zdarma. A pokud máte tipy z jiných míst, dejte vědět, rád je přidám do přehledu.
-
Výlet plug-in hybridem: Orlické hory → Jizerské hory se spotřebou pod 2,5 litru
První srpnový víkend jsme se s plug-in hybridem vydali z Nového Hrádku v Orlických horách do Křižan v Jizerských horách. Cesta tam i zpět ukázala, jak se vůz chová na dálnici, okreskách i horských silnicích. 🌡️ Po celý víkend se teploty pohybovaly okolo 22 °C. Cesta tamDatum: 1. 8. 2025 (pátek) Vzdálenost: 154 km Doba jízdy: 2 h 51 min Průměrná rychlost: 54 km/h Spotřeba paliva: 2,5 l/100 km → celkem 3,85 l Spotřeba elektřiny: 11,9 kWh/100 km → celkem 18,33 kWh Převýšení: nastoupáno +1292 m, klesáno –1100 m Baterie: start 100% → cíl 10 % (využito cca 90 % kapacity) 👉 Výsledek? Za celou cestu pouhých 3,85 litru benzínu a 18,3 kWh elektřiny. Krátké sobotní výlety v okolíNa chalupě jsme doplnili energii ma 80% pomocí přenosné 2kW nabíječky, takže auto bylo připravené na další výlety. 1. Křižany → přes Ještěd → Liberecká zooDatum: 2. 8. 2025 (sobota dopoledne) Vzdálenost: 18 km Doba jízdy: 34 minut Průměrná rychlost: 33 km/h Spotřeba paliva: 0,0 l Spotřeba elektřiny: 22,5 kWh/100 km → celkem 4,05 kWh Převýšení: +506 m / –485 m 👉 Celý úsek čistě na elektřinu. 2. Zoo → dětské hřiště a okolí → KřižanyDatum: 2. 8. 2025 (sobota odpoledne) Vzdálenost: 29 km Doba jízdy: 1 h 07 min Průměrná rychlost: 26 km/h Spotřeba paliva: 0,0 l Spotřeba elektřiny: 23,9 kWh/100 km → celkem cca 6,9 kWh 👉 Opět jízda pouze na elektřinu. Cesta zpětDatum: 3. 8. 2025 (neděle) Vzdálenost: 154 km Spotřeba: totožná jako při cestě tam 3,85 l benzínu 18,3 kWh elektřiny Baterie: start 95 % → cíl 5 % (opět využito cca 90 % kapacity) Shrnutí víkenduCelý víkend ukázal, jak plug-in hybrid zvládá kombinaci dlouhých tras i krátkých výletů: Cesta tam a zpět (308 km): 7,7 l benzínu + 36,6 kWh elektřiny Sobotní výlety (47 km): 0 l benzínu + cca 11 kWh elektřiny Celkově celý víkend (355 km): Palivo: 7,7 litru Elektřina: 48 kWh Průměrná spotřeba benzínu: 2,2 l/100 km Průměrná spotřeba elektřiny: 13,5 kWh/100 km Díky nabíjení přímo na chalupě se podařilo jezdit po okolí čistě na elektřinu. Dlouhé přejezdy pak kombinovaly benzín s elektromotorem a spotřeba zůstala velmi nízká. ✨ Za celý víkend jsme projeli méně než 8 litrů benzínu a využili přibližně 48 kWh elektřiny – to považuji za skvělý výsledek.