
-
MG HS PHEV – Luxusní úsporné SUV z Číny v redakčním testu
- 8 zobrazení
- 1 zobrazení
Automobil Revue se svezla s druhou generací SUV MG HS v plug-in hybridní variantě. Čínská novinka překvapila kvalitním zpracováním, prostorností a vyspělým pohonným ústrojím. Díky velké baterii (21,4 kWh) dosáhlo MG v testu téměř 90 km čistě elektrického dojezdu při jarních teplotách. Benzinová spotřeba se během testu pohybovala kolem 6 l/100 km (systém chytře rekuperuje a udržuje nabití, aby spalovací motor příliš nezatěžoval). Plug-in hybrid o výkonu 272 k (0–100 km/h za 6,8 s) tak dokáže jezdit dynamicky a hospodárně zároveň a MG jej nabízí za cenu pod 1 mil. Kč ve vrcholné výbavě. -
MG HS PHEV – Luxusní úsporné SUV z Číny v redakčním testu
MG HS PHEV – Luxusní úsporné SUV z Číny v redakčním testu Automobil Revue se svezla s druhou generací SUV MG HS v plug-in hybridní variantě. Čínská novinka překvapila kvalitním zpracováním, prostorností a vyspělým pohonným ústrojím. Díky velké baterii (21,4 kWh) dosáhlo MG v testu téměř 90 km čistě elektrického dojezdu při jarních teplotách. Benzinová spotřeba se během testu pohybovala kolem 6 l/100 km (systém chytře rekuperuje a udržuje nabití, aby spalovací motor příliš nezatěžoval). Plug-in hybrid o výkonu 272 k (0–100 km/h za 6,8 s) tak dokáže jezdit dynamicky a hospodárně zároveň a MG jej nabízí za cenu pod 1 mil. Kč ve vrcholné výbavě. Informace o odkazu Odesílatel odkazu: Divočák Datum odeslání: 11.9.2025 Kategorie: Recenze a testy Zobrazit odkaz
-
Kia Sportage 1.6 T-GDI PHEV 4×4 – Spotřeba pod drobnohledem
- 12 zobrazení
- 1 zobrazení
FDrive.cz se zaměřil na reálnou spotřebu plug-in hybridní Kie Sportage. Při pravidelném nabíjení dosáhla kombinované spotřeby kolem 3,4 l benzínu + 14,5 kWh elektřiny na 100 km. S vybitou baterií jezdilo SUV v testu za ~6,7 l/100 km (kombinovaný okruh); při ustálených rychlostech palubní počítač ukázal např. ~9,8 l/100 km na dálnici. Ve městě s plným nabitím to bylo jen ~1,8 l/100 km (plus ~17,8 kWh). Test potvrdil, že Sportage PHEV patří k úspornějším plug-in hybridům a při častém dobíjení má velmi nízkou spotřebu paliva. -
Kia Sportage 1.6 T-GDI PHEV 4×4 – Spotřeba pod drobnohledem
Kia Sportage 1.6 T-GDI PHEV 4×4 – Spotřeba pod drobnohledem FDrive.cz se zaměřil na reálnou spotřebu plug-in hybridní Kie Sportage. Při pravidelném nabíjení dosáhla kombinované spotřeby kolem 3,4 l benzínu + 14,5 kWh elektřiny na 100 km. S vybitou baterií jezdilo SUV v testu za ~6,7 l/100 km (kombinovaný okruh); při ustálených rychlostech palubní počítač ukázal např. ~9,8 l/100 km na dálnici. Ve městě s plným nabitím to bylo jen ~1,8 l/100 km (plus ~17,8 kWh). Test potvrdil, že Sportage PHEV patří k úspornějším plug-in hybridům a při častém dobíjení má velmi nízkou spotřebu paliva. Informace o odkazu Odesílatel odkazu: Divočák Datum odeslání: 11.9.2025 Kategorie: Recenze a testy Zobrazit odkaz
-
Toyota C-HR GR Sport PHEV – Design vs. praktičnost v redakční recenzi
- 9 zobrazení
- 1 zobrazení
Portál řidiče otestoval plug-in hybridní Toyotu C-HR a zjistil, že odvážný design upřednostnil styl před praktičností, ale jízdně vůz potěšil. V testu autor na jedno nabití ujel ~50 km čistě na elektřinu (domácím nabíjením za ~68 Kč, tedy cca 1,36 Kč/km). S vybitou baterií fungovala C-HR jako běžný hybrid se spotřebou ~4,5 l/100 km v městském a okreskovém provozu (na dálnici ~6,4 l). Toyota prokázala, že při správném používání umí plug-in hybrid jezdit velmi úsporně a zároveň nabídnout celkový výkon 225 koní a pohon všech kol pro dlouhé trasy. -
Toyota C-HR GR Sport PHEV – Design vs. praktičnost v redakční recenzi
Toyota C-HR GR Sport PHEV – Design vs. praktičnost v redakční recenzi Portál řidiče otestoval plug-in hybridní Toyotu C-HR a zjistil, že odvážný design upřednostnil styl před praktičností, ale jízdně vůz potěšil. V testu autor na jedno nabití ujel ~50 km čistě na elektřinu (domácím nabíjením za ~68 Kč, tedy cca 1,36 Kč/km). S vybitou baterií fungovala C-HR jako běžný hybrid se spotřebou ~4,5 l/100 km v městském a okreskovém provozu (na dálnici ~6,4 l). Toyota prokázala, že při správném používání umí plug-in hybrid jezdit velmi úsporně a zároveň nabídnout celkový výkon 225 koní a pohon všech kol pro dlouhé trasy. Informace o odkazu Odesílatel odkazu: Divočák Datum odeslání: 11.9.2025 Kategorie: Recenze a testy Zobrazit odkaz
-
Cupra Terramar e-Hybrid – Test rodinného SUV s dramatickým designem
- 14 zobrazení
- 1 zobrazení
Novinky.cz otestovalo největší SUV značky Cupra v plug-in hybridní verzi Terramar. Výrazně stylové SUV nabízí rodině spoustu prostoru a v kombinaci s dobíjecím hybridním pohonem umí jezdit úsporně, pohodlně i dynamicky, byť za vyšší cenu. V zimních podmínkách se spotřeba Terramaru pohybovala kolem 4–5 l/100 km v hybridním režimu (k tomu 13–18 kWh/100 km elektřiny), což je na velké 4×4 SUV skvělý výsledek. -
Cupra Terramar e-Hybrid – Test rodinného SUV s dramatickým designem
Cupra Terramar e-Hybrid – Test rodinného SUV s dramatickým designem Novinky.cz otestovalo největší SUV značky Cupra v plug-in hybridní verzi Terramar. Výrazně stylové SUV nabízí rodině spoustu prostoru a v kombinaci s dobíjecím hybridním pohonem umí jezdit úsporně, pohodlně i dynamicky, byť za vyšší cenu. V zimních podmínkách se spotřeba Terramaru pohybovala kolem 4–5 l/100 km v hybridním režimu (k tomu 13–18 kWh/100 km elektřiny), což je na velké 4×4 SUV skvělý výsledek. Informace o odkazu Odesílatel odkazu: Divočák Datum odeslání: 11.9.2025 Kategorie: Recenze a testy Zobrazit odkaz
-
Do práce na elektřinu: reálný dojezd našeho Tiguanu eHybrid (42 km a 82 km tam i zpět)
Ráno 10–15 °C, odpoledne 20–25 °C. Jezdíme svižně, bez dálnice (okresky a obce), režim Komfort, v autě 21,5 °C. Nabíjíme výhradně doma z FVE — a to jen jednou denně večer, po celé cestě tam i zpět. Ráno tedy startujeme na ~80 % a celý den odjezdíme z jedné „večerní“ dávky. Trasy, které jezdímeJá → Česká Skalice: 21 km jedním směrem, 42 km tam i zpět. Manželka → Hradec Králové: 41 km jedním směrem, 82 km tam i zpět. Výškové profilyDo České Skalice: stoupání ~69 m, klesání ~346 m (zpáteční směr je zrcadlově opačný — více stoupání). Do Hradce Králové: stoupání ~126 m, klesání ~447 m (zpět naopak — více stoupání). Co říkají logy z posledních dní (jedním směrem)Z dat je hezky vidět rozdíl mezi chladnějším ránem a teplejším odpolednem. Uvádím průměrné hodnoty spotřeby a kolik to dělá kWh na danou trasu. 21 km ráno (≈ 12,6–14,4 kWh/100 km): cca 2,7–3,0 kWh na trasu (průměr ~2,8 kWh). 21 km odpoledne (≈ 24–26 kWh/100 km): cca 5,1–5,4 kWh na trasu (průměr ~5,3 kWh). 41 km ráno/dopoledne (≈ 12,9–13,2 kWh/100 km): cca 5,3 kWh na trasu. 41 km odpoledne (≈ 20,3 kWh/100 km): cca 8,3 kWh na trasu. Shrnutí dojezdu z ranního nabití 80 %Česká Skalice — 42 km (tam i zpět): spotřeba 8,1 kWh, průměr 19,3 kWh/100 km, zůstatek ≈ 39 % baterie; Hradec Králové — 82 km (tam i zpět): spotřeba 13,6 kWh, průměr 16,6 kWh/100 km, zůstatek ≈ 11 % baterie; Jednoduše řečeno42 km (Česká Skalice tam i zpět) je pro naše EV dojíždění „lehčí den“: i po odpolední části zůstává solidní rezerva. 82 km (Hradec tam i zpět) už baterii využije naplno, ale stále vychází čistě na elektřinu z jednoho večerního nabití na ~80 %. Díky tomu, že dobíjíme pouze doma z FVE a jen jednou denně večer, držíme provozní náklady nízko a logistika je jednoduchá. Zpáteční směr u obou tras má víc stoupání, což zvedá odběr — rekuperace sice pomáhá, ale převýšení se prostě „zaplatí“ kWh. ZávěrNaše „běžné dny“ 42 km (Česká Skalice) a 82 km (Hradec) vychází kompletně na elektřinu bez benzínu. Ráno s velkou rezervou, odpoledne citelnější spotřeba a více stoupání, ale stále to dává smysl i komfort.
-
Pneumatiky pro PHEV: EV-ready, celoroční, zimní?
Jaké pneumatiky vám nejlépe sedí (hluk, valivý odpor, výdrž, cena)? Sdílejte rozměry, modely a vliv na spotřebu/dojezd.
-
Kolik stojí 1 km s PHEV? Vaše reálné náklady
Spočítejte a sdílejte reálnou cenu za 1 km (elektřina + benzín). U PHEV hodně záleží na podílu EV/jízdy na benzín, ročním období, trase i tarifu za elektřinu. Jak počítat (jednoduše):Kč/km = (kWh/100km×cenaelektrˇinyKcˇ/kWh)+(l/100km×cenabenzıˊnuKcˇ/l)(kWh/100 km × cena elektřiny Kč/kWh) + (l/100 km × cena benzínu Kč/l)(kWh/100km×cenaelektrˇinyKcˇ/kWh)+(l/100km×cenabenzıˊnuKcˇ/l) ÷ 100 Do komentáře můžete uvést: Model a rok: Průměrná spotřeba: XX kWh/100 km a YY l/100 km Styl a trasa: město/mimo město/dálnice, klima/topení, zima vs. léto Podíl EV: odhad v %
-
Podmínky marketingové akce „Z 0 na 100“ (futurego / ČEZ)
ČEZ (služba futurego) nabízí časově omezenou slevu 2 Kč s DPH za kWh na vlastních ultrarychlých stanicích (konektor s max. výkonem ≥ 150 kW). Sleva se v období akce odečítá automaticky vybraným tarifům. Kdy platí: od 1. 10. 2024 do 31. 12. 2025. Koho se týká: zákazníků futurego s tarify Standard a Premium (ČEZ si může účast rozšířit i na další zákazníky). Nevztahuje se na zákazníky s individuální cenovou nabídkou. Účast je dobrovolná. Kde sleva platí: pouze u vlastních dobíjecích stanic futurego (nikoliv roaming) a pouze z konektorů s uvedeným max. výkonem ≥ 150 kW. Aktuální ceník a označení tarifů najdete na webu futurego. Jak se uplatní: není potřeba nic aktivovat – pokud splňuješ podmínky (tarif, místo a výkon), systém slevu odečte sám z aktuální ceny v ceníku pro daný tarif a výkon. Bohužel se akce netýká tarifu Basic (bez měsíčního paušálu), který nejspíše využívá většina řidičů plug-in hybridů.
-
Jakou službu na veřejné nabíjení v ČR používáte? (hlasujte a napište zkušenost)
Ahoj všichni, zajímá mě, jaké služby/aplikace používáte na veřejné nabíjení v Česku. Někdo jede přes roaming (Futurego, Powerpass, Shell Recharge, Plugsurfing…), jiný preferuje přímo aplikace provozovatelů (PRE, E.ON) a někdo veřejné nabíječky skoro nepotřebuje. 🗳️ Hlasujte v anketě – klidně zaškrtněte více možností, pokud střídáte různé služby. ✍️ Do komentáře připište: proč danou službu používáte (cena, dostupnost, spolehlivost, jednoduchost aplikace/karty), jaké tarify/roaming se vám nejvíc vyplatily, zkušenosti s rychlostí nabíjení a obsazeností, tipy na místa, kde se nabíjí „bez čekání“. Cílem je dát dohromady reálné zkušenosti PHEV/EV řidičů v ČR – ať máme přehled, co funguje v praxi ve městě i na dálnici. Díky za hlas a koment! 🚗⚡
-
Dlouhodobá spotřeba – VW Tiguan eHybrid 2025
Srpen 2025Nejdelší jízda v měsíci — 476 km, 05:15 (⌀ 90 km/h), 4,30 l/100, 6,70 kWh/100; 20,47 l a 31,89 kWh Nejdelší EV-only jízda v měsíci — 84 km, ≈ 15,04 kWh Souhrn měsíceJízd: 57 | Km: 3 356,0 | Čas: 55,43 h | ⌀ 60,5 km/h Průměry: 2,47 l/100 | 11,79 kWh/100 Celkem: 82,89 l a 395,70 kWh EV-only: 938,0 km (27,9 %) Placené nabíjení (mimo FVE) 19,630 kWh za 255,19 Kč (≈ 13,0 Kč/kWh) 17,665 kWh za 229,65 Kč (≈ 13,0 Kč/kWh) 24.–30. 8. Rakousko (apartmán, výlety): 17,2 € při 0,25 €/kWh → ≈ 68,8 kWh, ≈ 421,40 Kč (≈ 6,13 Kč/kWh; kurz 24,5 Kč/€) Náklady (palivo + placené kWh) Palivo: 82,89 l × 32,4 = 2 685,64 Kč Placená elektřina: 255,19 + 229,65 + 421,40 = 906,24 Kč Celkem: 3 591,88 Kč → 1,07 Kč/km Kumulativně s vozem (dosud)Km: 6 152,0 | Čas: 109,05 h | ⌀ 56,5 km/h Průměry: 2,26 l/100 | 12,68 kWh/100 Palivo celkem: 138,76 l → 4 495,82 Kč Placená elektřina: 1 110,46 Kč Náklady celkem: 5 606,28 Kč → 0,91 Kč/km EV-only: 2 154,0 km (≈ 35,0 %)
-
Dlouhodobá spotřeba – VW Tiguan eHybrid 2025
Červenec 2025Nejdelší jízda v měsíci — 292 km, 03:04 (⌀ 95 km/h), 4,60 l/100, 6,20 kWh/100; 13,43 l a 18,10 kWh Nejdelší EV-only jízda v měsíci — 43 km, ≈ 11,27 kWh Souhrn měsíceJízd: 37 | Km: 1 589,0 | Čas: 27,67 h | ⌀ 57,4 km/h Průměry: 2,24 l/100 | 13,12 kWh/100 Celkem: 35,59 l a 208,41 kWh EV-only: 657,0 km (41,3 %) Placené nabíjení (mimo FVE) bez placeného nabíjení Náklady (palivo + placené kWh) Palivo: 35,59 l × 32,4 = 1 153,12 Kč Celkem: 1 153,12 Kč → 0,73 Kč/km Kumulativně s vozem (dosud)Km: 2 796,0 | Čas: 53,62 h | ⌀ 52,1 km/h Průměry: 2,00 l/100 | 13,74 kWh/100 Palivo celkem: 55,87 l → 1 810,19 Kč Placená elektřina: 204,22 Kč Náklady celkem: 2 014,41 Kč → 0,72 Kč/km EV-only: 1 216,0 km (≈ 43,5 %)